Saturday, March 14, 2009

itu hidup..

orang putih kata life's a candybar..tapi saya orang melayu..saya kata hidup umpama gula-gula..ada manis..ada masam..ada pedas..ada pahit (itu hacks)..

pagi tadi,saya ke aiesec meeting..buat pertama kalinya selepas register di booth,register online dan register di atas meja tepi pintu masuk meeting room student union..saya rasa saya sangat berani..rambut saya seorang je yang tak nampak dalam bilik tu..saya duduk sebelah seorang lelaki..nafasnya bebrbunyi kuat..saya ingat dia berdengkur..owh.tidak..mungkin lohong pernafasan nya agak besar..owh.dia orang malaysia rupanya.

kami dibahagi kepada beberapa kumpulan..saya berkumpulan dengan dua lelaki kulit putih yang ala-ala kurang hensem..dan dua perempuan bermata sepet,seorang dari vietnam dan seorang dari jepon..cantik.yang jepon macam pelakon jepon korea yang selalu maklong tonton di tv..yang vietnam macam anak patung yang mata boley terbukak dan tertutup tu..

tugasan diberi..kami berbincang..si gadis jepon banyak menutup mulut dari membazir air liur..si gadis vietnam bercakap tanpa henti.saya sangat bosan..lelaki kulit putih yang berbadan gempal sangat gatal dengan si gadis vietnam..idea-idea saya ditolak ke tepi..idea si gadis vietnam diterima tanpa berbincang dengan ahli lain..adakah saya perlu bermata sepet dan bermuka seperti anak patung untuk idea saya dipertimbangkan?adakah saya perlu secomel gadis vietnam untuk didengari?damn u orang putih!si lelaki berkulit putih berkulit putih yang gunjai cuba menyangkal dan memberi idea..tidak diendah juga..lalu kami semua mengangguk2 seperti burung merpati..damn you dylan!

lalu saya terasa sakit hati..saya tidak join sesi pembentangan kerana saya mengangkat kaki pergi ke tempat berkumpul pelajar-pelajar malaysia..lebih seronok saya fikir..(bolehlahh...)at least,i have some fun there..dapat hadiah jugak (chocolate lagi)..

saya kembali semula ke aiesec meeting tadi untuk sesi interview..kini saya sedang berfikir untuk pergi atau tidak ke luar negara untuk internship for self development selama 2 bulan pada next summer nanti..mmm...seperti berminat,but am thinking about going back to malaysia..

apa-apa pon, saya sangat sakit hati dengan lelaki berkulit putih berbadan gempal tadi..again,damn you dylan!

hari ini gula-gula rasa apa ye?

2 comments:

  1. white men digs asian chicks.

    as I say asian chicks, it means rambut hitam, mata sepet dan berkulit kuning.

    at least that's what I heard. so don't feel bad :)

    mereka memang begitu~

    or.. lelaki itu bila sudah jumpa gadis pingitan, x nampak orang lain dah. haha.

    ReplyDelete