Monday, May 4, 2009

nafsu melampau

nafsu.
apa itu nafsu?
ada apa dengan nafsu?
bolehkah nafsu mengubah seseorang?

ada macam2 jenis nafsu..hari ni nak cerita pasal nafsu melampau.nafsu boleh berubah-ubah jugak.macam musim..

hari tu,masa baru-baru sampai wellington ni, nafsu untuk shoping sangat membuak-buak.semua orang sibuk cari kedai kegemaran.cari baju cantik.saya pon tidak kurang hebatnya.nasib baik murah-murah.ok lah.tapi,lama-lama saya jadi bosan.bukan bosan sebab dah banyak baju,tapi everytime beli baju, bila excited2 dah pakai for the first time, ada je nampak orang lain berbaju sama.W.T.H??berbaju baru dengan hati girang tapi nampak segerombolan lagi berbaju sama..ini dah boria.saya tak suka.jadi nafsu shoping saya dah buang jauh-jauh..

sekarang,nafsu melampau saya sudah tukar.bukan shoping seperti dulu dan bukan tengok wayang.itu nafsu melampau di malaysia..nafsu melampau saya adalah nafsu yang bakal mengubah ciri-ciri fizikal saya serta sesiapa saja yang senafsu dengan saya..bakal mengubah persepsi seseorang terhadap seseorang.bakal mengubah isi almari seseorang..iaitu makan..betul.makan.dulu,saya bukan seorang pemakan sangat.sepinggan nasi cukup.kadang-kadang lebih dari cukup..sekarang,apa sahaja saya nampak,saya makan..mungkin kerana cuaca sejuk,perhaps. atau mungkin kerana stress assignment tak siap2..improvement.ye..masa belajar, saya makan.masa ngadap laptop surf internet,makan.masa tengok muvee di laptop, makan.masa berborak,makan.sebelum tido,makan.terjaga tengah2 malam,makan lagi...yaa ampunnn..sekarang,am writing this entry,makan...maafkan daku sekiranya daku gedempol bila balik malaysia...

2 comments:

  1. sejuk kot menyebabkan akak makan tu....tp jaga kesihatan gak ye...jgn "over" makan lak.

    ReplyDelete
  2. ayah ak kate lapo je mkn.jgn ngade2 nk smpn det..mkn fatin,jgn xmkn.ak sokong ko!\(^o^)/
    tp mkn tuh knela sehat.ha,ni slalu mkn ape?

    ReplyDelete