Wednesday, April 29, 2009

kalau selsema jumpa doktor

sekarang sudah heboh dengan selsema babi atau nama sopannya swine flu...kami di wellington masih selamat,alhamdulillah..=)

mungkin dah tiba masanya babi seluruh dunia dipupuskan..semua orang tahu babi sejenis haiwan tidak bersih...dalam badannya ada kuman yang tak boleh mati..tapi saya tak tahu nama kuman itu..saya bukan saintis nak kaji.tapi saya tahulah kuman itu wujud..jadi kesimpulannya,babi tidak bersih..

mungkin babi yang berwarna pink itu nampak comel..teringat cerita babe..ingat cerita babe?cerita babi yang comel tinggal di barnyard bersama sekeluarga anjing..selebihnya saya tak ingat..pandai mat saleh ni bagi name kat babe ni..macam tahu2 aje kita panggil pig itu babi..babi.babe.babi.babe.kan dekat2 tu..

tapi..
kita tak boleh nak salahkan babi jugak...dia tak minta dilahirkan pon jadi babi..dah tuhan nak dia jadi babi.kunfayakun..jadilah dia..tapi saya tak sokong babi..saya tak suka selsema babi..

tamat.

3 comments:

  1. ya..benar..mcm 2 penyakit, dulu selsema burung, skrg babi lak..eeee

    ReplyDelete
  2. berita hari ni NZ pun dah ade flu tu............so...take good care of yourself.....keep clean...x jd gi China sbb kat sane byk binatang tu.........

    ReplyDelete
  3. one of the parasites in pigs are trichinealla spiralis..euu, sgt gli lor klu tgk..huhu

    ReplyDelete