Friday, January 2, 2009

cuti panjang

sempena cuti yang panjang ni, saya banyak menghabiskan masa saya dengan membuang masa. memang tidak ada faedahnya.tapi, bila difikir-fikirkan semula baguslah jugak. sekurang-kurangnya ada jugak saya buat sesuatu.

antara benda-benda yang kurang faedahnya itu seperti..

----gile drama bersiri jepun kejap..rasa macam tak up to date pon ye gak..sebab kawan-kawan saya semuanya dah tengok cerita-cerita tu..contonhya hana yori dango.dalam masa 4 hari je, da boleh habis 2 season saya tengok..memang saya tak ada buat keje lain la selain mengadap laptop time tu..selain tu, hana kimi pon saya tangok jugak..dua2 version saya tengok,banyak masa...banyak jugak cerita-cerita yang sekufu dengannya yang saya tengok..hasilnya,saya puas hati sebab dah tengok cerita2,hero2 dan gadis2 comel yang selalu kawan saya ceritakan dulu..

----di samping tengok hero2 mata sepet yang handsome2 tu, saya juga ade menggobek-gobek koleksi magazine saya yang lama-lama tu..mana artikel2 yang boleh dibaca dan dijadikn input tu habis saya baca..hasilnya,saya dapat informasi..

----selain itu, saya tidak lah membuang masa sangat kalau dipikir-pikirkan balik..saya kemas bilik..bilik yang macam tongkang pecah sebab barang-barang selori dari hostel semua saya angkut balik.itu pon, ada tau barang-barang yang saya tinggalkan aje kat sana.nak patah pinggang angkat kotak-kotak azimat berisi buku dan barangan peribadi.hasilnya,bilik yang kemas..

----berangan-angan..bukan angan-angan mat jenin yang saya buat..dengan kata lain, saya merancang masa depan..biasalah kan..bangun2 tidur tu baring2 kejap,wat sikit future planning..tidak ada ruginya..petang2 tu,jalan2 kat laman rumah plan lagi..hasilnya,kita tidak akan memikirkan apa2 yang lagha dan kita akan jadi lebih optimistik demi masa depan yang terjamin..

ini la ea antara aktiviti-aktiviti saya di rumah di kala cuti panjang..

No comments:

Post a Comment